اخبار روز بسته بندی | سانا پک گستر

چرا استراتژی بسته‌بندی مهم است؟ - بخش سوم

تبلیغ

میزانی که بسته‌بندی شما، برای ارتقا محصول‌تان به آن تکیه می‌کند.

تقویت برند

اهمیت به خاطرآوری برند از طریق بسته‌بندی، مانند شکل یا رنگ آن.

ارتباطات

پیامی که باید بسته‌بندی شما به مصرف‌کنندگان القا کند.

حفاظت

ورود بسته‌بندی به بازار با لزوم حفاظت از محصول‌تان در طول زنجیره تامین، حفظ عرضه و پایداری محصول در محیط‌های متفاوت در مسیر رسیدن به‌دست مصرف‌کننده و فراتر از آن.

بودجه و بازده

در نظر گرفتن بودجه با توجه به تمام بخش های بسته بندی موجود در خط تولید، از اهمیت برخوردار است. درک درستی از هزینه‌های مواد بسته‌بندی و هزینه کل تولید هر یک از اجناس تکمیل شده داشته باشید و بازگشت احتمالی از تبلیغات و کمپین‌های تبلیغاتی را محاسبه کنید.

مسیر هر یک از این اهداف، که بر چگونگی عملکرد دپارتمان بسته‌بندی تاثیر می‌گذارد، به شما در شناسایی یک استراتژی اصولی کمک خواهد کرد.

آخرین مرحله، ارتقا و کار برروی شرح اهداف است. همانند شرح مفاهیم دیدگاه و ماموریت، بردن اهدافتان بر روی کاغذ، گام کلیدی برای ایجاد تغییر قانونی می‌باشد. شرح دیدگاه‌تان، بزرگترین تصویر از آن چیزی است که باید به‌دست آورید. شرح ماموریت‌تان، وظایفی هستند که در مورد چگونگی تحقق بخشیدن آن دیدگاه باید انجام دهید.

مرحله بعد، تعیین مقاصدی است که در صورت تحقق یافتن، به صورت موفقیت‌آمیز با اهداف نهایی‌تان، مطابقت پیدا می‌کند. اینها پرجزییات‌ترین مراحل و اقداماتی هستند که به شما در مسیر پیشرفت کمک می‌کنند. استراتژی گروهی شما که از خلال سازمان‌تان جریان پیدا می‌کند، در طراحی تاکتیک‌ها و فعالیت‌های روزمره که موجب رشد سازمان‌تان خواهد شد، تاثیرگذار است.

منبع: وبسایت food-news

دستگاه تاریخ زن | دستگاه چسب زن | دستگاه شرینک | دستگاه شیرینگ | دستگاه پک لیوان| دستگاه سیل لیوان

چرا استراتژی بسته‌بندی مهم است؟ - بخش دوم

مراحل اساسی برای ایجاد و توسعه استراتژی بسته‌بندی

شروع ایجاد یک استراتژی، در واقع یک مکاشفه است. برای  آشنایی خود و تیم‌تان با اهداف و ماموریت سازمانتان، باید زمان زیادی را در جهت این هدف سرمایه‌گذاری کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، بسیاری از کارخانه‌ها یک هدف پایدار بسیار برجسته را دنبال می‌کنند و انتظار دارند ایدیولوژی توسط کل شرکت، به مرحله انجام برسد. در این مرحله، همچنین درک اهداف فردی سهامداران، مهم است. هر بخش در سازمان، اهداف را به صورت متفاوت تفسیر می‌کنند. با درک کامل این اهداف، هم‌محوری و توازن حاصل می‌شود و آنچه که برای تحقق ماموریت به آن نیاز دارید تعیین و مشخص می‌شود.

بعد از این مرحله، باید زمانی را صرف یادگیری هرچه بیشتر در مورد وضعیت فعلی و آینده صنعت خود و چگونگی عملکرد آن بکنید. تجزیه و تحلیل صنعت، یک گام به‌ویژه مهم است، به این دلیل که در راستای برنامه‌ریزی آینده‌نگرانه به شما کمک می‌کند. بهترین استراتژی آن است که آینده شرکت و صنعت شما را مدنظر قرار دهد.

پس از جمع‌آوری اطلاعات صنعت، اهداف سازمانی و دیگر محرک‌ها، شما باید درک جامع و کاملی از موقعیت فراگیر سازمان‌تان در درون صنعت خود داشته باشید. تنها پس از آن می‌توانید در جهت تعیین چگونگی تاثیر هر هدف بر فعالیت‌های دپارتمان بسته‌بندی و عملکرد قدم بردارید:

ایمنی

 خطراتی که مصرف‌کننده و افراد را در کارخانه تهدید می‌کند، تاثیر قوی بر اهداف بسته‌بندی شما خواهد گذاشت.

کارآمدی

فناوری و طراحی باید مطابق اهداف باشند، به‌عنوان مثال، حفظ و افزایش مدت زمان تازگی محصول .

راحتی

سهولت در باز کردن، دوباره بستن و تفکیک و دفع بسته‌بندی‌ها


این مطلب ادامه دارد...

منبع: وبسایت food-news

دستگاه تاریخ زن | دستگاه چسب زن | دستگاه دوخت پنوماتیک | دستگاه تسمه کش | دستگاه سیل القایی | دستگاه سلفون کش | دستگاه دوخت پدالی | دستگاه شرینک | دستگاه شیرینگ 

چرا استراتژی بسته‌بندی مهم است؟

از آنجایی که یک سازمان داخلی، در جهت حمایت اهداف و انتظارات یک سازمان بزرگتر فعالیت می‌کند، عملکرد بدون استراتژی‌ای که در راستای اهداف مدیریت کلان نباشد، منجر به شکست می‌شود.

سازمان‌های موثر، اهداف و مقاصدی را وضع می‌کنند که از مراتب بالاتر سازمان به مراتب پایین می‌رسد و دستورالعمل‌های بسته‌بندی سازمان‌تان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شما باید به درک این موضوع برسید که چگونه اقدامات و عملکردهایتان، موفقیت کلی تجارت‌تان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال، سازمانی که به‌صورت پایدار همیشه در جایگاه برتری قرار دارد، از دپارتمان بسته‌بندی خود می‌خواهد که سیستم‌هایی را توسعه دهند که تاثیرات محیطی فرآیندهای توسعه بسته‌بندی را مدنظر قرار می‌دهند.

توسعه استراتژی بسته‌بندی، کار ساده یا آسانی نیست. این استراتژی باید دربردارنده اهدافی باشد که تیم مدیریت وضع می‌کند. طراحی مجدد بسته‌بندی برای اهداف بازاریابی یک مسوولیت مهم است، اما فقط در برگیرنده یک هدف نیست. پایداری، بهره‌وری و سودآوری، تنها برخی از حوزه‌های مهم تمرکز بسیاری از کارخانه‌های تولید به حساب می‌آیند. اما چگونه باید استراتژی‌ای شامل بسیاری از اهداف پیچیده خلق کنید؟


این مطلب ادامه دارد...

منبع: وبسایت food-news

چگونگی ترسیم استراتژی ایده‌آل برای بسته‌بندی

اگر می‌خواهید با تولیداتتان و استراتژی‌های بسته‌بندی، به حداکثر بهره‌وری دست پیدا کنید، تنها اعمال یک طرز تفکر تاکتیکی روزمره کافی نیست. این نگرش کوتاه‌مدت تنها به شما در انجام وظایف روزانه و رسیدگی به اهداف پروژه کمک خواهد کرد. اما به‌ویژه در سال ۲۰۱۸، برای دستیابی به موفقیت‌های سازمانی درازمدت و دستیابی به کارآیی‌هایی که تاثیر پایدار بر روی جمع کل درآمد شرکت و رشد دارند، باید رویکرد کنشگرایانه‌تری را اتخاذ نمود.

اگر اداره یک سازمان بسته‌بندی- و یا هر مجموعه عملیاتی دیگر- را برعهده دارید، ملزم به ارزیابی کارآمدی و قابلیت عملکردتان هستید، به این منظور که از چگونگی تاثیر آن در جهت اهداف سازمان‌های بزرگتر خود آگاه شوید. توسعه یک استراتژی بسته‌بندی، گامی اساسی برای مطابقت با اهداف سطح بالای تجارت و کسب بهترین نتیجه، از هزینه‌ها و دقیقه‌هایی که در بسته‌بندی سرمایه‌گذاری می‌کنید، می‌شود.

این مطلب ادامه دارد...

منبع: وبسایت food-news

تولید بسته هایی با وزن پایین با ترکیب گچ و پلیمر

اکولین یک شرکت بسته بندی سوئدی است که مشتریان زیادی در آسیا دارد. موفقیت این شرکت ناشی از محبوبیت کیسه های قابل انعطاف این شرکت و تقاضای رو به رشد برای بسته بندی های غذایی این شرکت است، به ویژه در اقتصادهای نوظهور. این شرکت رویکرد جدیدی برای کاهش وزن بسته ها در نظر گرفته است و لایه های بسته های این شرکت از 40% گچ مخلوط با PPو PE معمول ساخته شده است.

بسته ­بندی ­های شرکت اکولین بسیار سبک وزن و قابل بازیافت هستند و همین امر باعث شده تا استفاده از این بسته­ها برای محصولات لبنی و مایعات نظیر شیر، آب میوه و ماست بسیار مناسب باشد.

بر اساس مطالعه ای که توسط اسمیترز پیرا (Smithers Pira) انجام شده است، بازار جهانی بسته­ بندی­ های قابل بازیافت تا سال 2018 با نرخ 5/3% رشد خواهد داشت که فرصت بسیار مناسبی برای تولیدکنندگان مهیا خواهد نمود. حوزۀ آسیا اقیانوسیه با سهم 38 درصدی از بازار بسته­ بندی­های قابل بازیافت، بزرگترین بازار منطقه ­ای شناخته می­شود.

شرکت اوکلین رویکرد خاصی برای کاهش وزن محصولات خود در پیش گرفته است و برای این کار ورقه­ ها از 40% کربنات کلسیم (گچ) مخلوط با PP و PE معمول (لایۀ پلاستیکی) ساخته شده­اند. استفاده از گچ موجب افزایش سختی و سفیدی شده و در عین حال موجب کاهش وزن می­گردد. بسته­ های یک لیتری این شرکت دارای 14 گرم وزن هستند که بسیار کمتر از کارتن­های شیر هستند که در سوپرمارکت­ها رایج هستند. اکولین ادعا دارد که وزن بسته­های این شرکت، 50 تا 60 درصد کمتر از بسته­ های معمولی و رایج در بازار هستندترکیب گچ و پلیمر خیلی هم جدید نیست و بطور مثال در عایق­ سازی کابل­ها از این ترکیب استفاده شده است و لی بکارگیری این ترکیب در صنایع بسته­بندی کار منحصربفردی محسوب می­شود. شرکت اوکلین با استفاده از مقدار کم مواد اولیه توانسته است بسته ­هایی با وزن پایین تولید کند که این کار موجب پایین آمدن میزان تلفات در انتهای طول عمر این بسته­ ها می­گرددپیتر نیلسن (Peter Nielsen) مدیر عامل شرکت اوکلین معتقد است که شرکت به تأمین ترکیبات کربنات کلسیم مورد نیاز خود از طریق تأمین کنندگان مورد اعتماد ادامه خواهد داد و طی مصاحبه ­ای اعلام نموده است که: با توجه به اینکه 4% از پوستۀ زمین را گچ تشکیل داده است،

شرکت از زمان تأسیس خود در سال 1996 تا کنون روی نوآوری تمرکز نموده است. یکی از آخرین محصولات این شرکت SnapQuick نام دارد که استفاده از آن بسیار راحت بوده و دستگاه تولید کنندۀ آن در سال 2013 رونمایی شده است. بعد از اینکه این شرکت رشد بسیار خوبی در بازارهای آسیا بخصوص در چین و هند و همچنین در روسیه داشته است حالا به دنبال افزایش  سهم خود از بازار اروپا است. شرکت فرانسوی Orangina-Schweppes یکی از مشتریان محصولات اوکلین است. این شرکت فرانسوی برای بسته ­بندی محصول P’tit 20 میلیمتری خود از بسته­ های اوکلین که هوا به آنها نفوذ نمی­ کند استفاده می­ نماید.

اوکلین اخیرا تلاش داشته نه تنها محصولی جایگزین برای کارتن­ های معمولی شیر ارائه نماید بلکه محصولی برای جایگزینی بطری­های یک بار مصرف عرضه نماید. این شرکت یک بستۀ یک بار مصرف شفاف که در برابر هوا غیرقابل نفوذ بوده و محصول داخل را خنک نگه می­ دارد را پیشنهاد نموده است. اما برای محصولات خاص و اصلی از بسته­هایی استفاده می­کند که مانع عبور نور بوده و در آنها از ترکیبات کربنات کلسیم استفاده شده است. این بسته ­ها همچنین مانع عبور گازهای هوا بوده و در بیرون از یخچال، 6 ماه ماندگاری دارند. این شرکت تأکید دارد که با استفاده از فرآیند قابل چاپ بودن بسته ­ها به مشتری این حق انتخاب را می­دهند که محتویات بسته­ ها به چه مقدار قابل رویت باشند.

با اینکه مفاهیم مربوط به صنعت بسته­ بندی مفاهیم جدیدی محسوب می­شوند ولی این شرکت ریشۀ زیادی در صنعت بسته­ بندی دارد. مالکیت اصلی سهام شرکت اوکلین متعلق به خانوادۀ دکتر هانس روسینگ است که مدیر اجرایی اسبق شرکت تترا پاک  (Tetra Pak) بوده است.

 منبع خبر: وبسایت topp

دستگاه سیل لیوان | دستگاه تاریخ زن | دستگاه چسب زن | دستگاه دوخت ریلی | دستگاه دوخت پدالی | دستگاه بسته بندی وکیوم | دستگاه شرینک 

طراحی تاثیر گذار نمای جلوی بسته بندی

برندسازی، بازاریابی و تبلیغات همگی تحت تاثیر نمای جلوی (front-panel) بسته‌بندی هستند. طراحان بسته‌بندی معتقدند که یک بسته می‌تواند همگی این موارد را پوشش دهد و حتی گویای موارد بیشتری هم باشد و هیچ چیزی بیش از این، برند را توصیف نمی‌کند.
دلیل این امر این است که بسته، آخرین چیزی از برند است که یک مصرف‌کننده قبل از تصمیم برای خرید با آن ارتباط برقرار می‌کند.
به طور حتم قوانین سفت و سختی برای طراحی نمای جلوی بسته وجود ندارد و برخی از گروه‌ها، آزادی عمل بیشتری در این رابطه دارند. در این جا به برخی از دستورالعمل‌هایی اشاره می‌کنیم که به شما برای تعیین برند روی نمای جلوی بسته کمک خواهد کرد تا بسته مورد نظر شما در قفسه‌های پر از کالای خرده فروشی‌ها به چشم بیاید.
این خبر ادامه دارد ...

منبع: ماهنامه صنعت بسته بندی

نگاهی به آینده صنعت بسته بندی

بسته‌بندی در دنیای امروز معنا و مفهومی فراتر از زیبایی ظاهری دارد. شرکتهایی که بخواهند با زیبایی ظاهری در بسته‌بندی، مسائل زیست‌محیطی را نادیده‌ بگیرند، در دنیای کسب‌و‌کارها جایی ندارند.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، مشتريان امروزي از شركتها توقع دارند كه با پايبندي هر چه بيشتر به مسائل زيست‌محيطي فعاليت كنند، در غير اين صورت كالا و محصولات شركت‎ها خريداري نخواهد شد. افزون بر آن، كشاندن شركتها به دادگاهها و پرداخت غرامتهاي سنگين و حتي انحلال شركتها بخشي از مجازاتي است كه مشتريان امروز از آن كوتاه نمي‌آيند.

كوكاكولا، دل كاميپوتر، ژيلت، زارا، نوكيا، برندهاي جهاني هستند كه اين مقاله از مجموعه اقدامات آنان در پايبندي هر چه بيشتر به محيط‌زيست مي‌گويد. با وجود اين، به نظر مي‌رسد اين شركتها به بخش زيادي از تكنولوژي لازم دراين‌باره دست يافته‌اند و قبل از سال 2020 آن را به اجرا درمي‌آورند. آنچه مي‌خوانيم، قاعدتاً متكي بر توليدات روابط‌عمومي اين شركتها است تا با رسانه‌اي كردن اقدامات بتوانند از آسيب شهروندان جهاني در امان باشند.

با وجود اين، و به رغم گرايش جانبدارانه، اين مقاله درسهاي فراواني براي شركتها دارد.

كوكاكولا

اين شركت تصميم دارد در آينده از پلاستيك قابل بازيافت براي بسته‌بندي محصولات خود استفاده كند. بطريهاي پلاستيكي PET، يا پلنت‌باتل، در آينده‌اي نه چندان دور مورد استفاده قرار مي‌گيرند. %30 از مواد اوليه سازنده پلنت‌باتل از مواد گياهي است و هدف نهايي شركت اين است كه براي بسته‌بندي محصولات خود صد درصد از مواد قابل بازيافت و تجديد‌پذير استفاده كند.

اسكات ويترز، مدير پروژه بسته‌بندي گياهي كوكاكولا مي‌گويد: تاكنون توانسته‌ايم %30 از تركيبات بطريهاي خود را از مواد قابل بازيافت بسازيم و در مورد %70 ديگر تركيبات، در آزمايشگاه به نتايج خوبي رسيده‌ايم. اگر به حجم كل بسته‌بندي محصولات ما توجه كنيد، درمي‌يابيد كه استفاده 30 درصدي از تركيبات قابل بازيافت عدد بسيار بزرگي است. وي ادامه مي‌دهد كه برخي از شركتها ادعا مي‌كنند كه از بطريهاي گياهي قابل بازيافت استفاده مي‌كنند، اما سؤال اين است كه آيا بازاري تجاري براي بازيافت اين بطريها وجود دارد؟

كوكاكولا پروژه بسته‌بندي محصولات خود را با استفاده از مواد گياهي نخستين بار در كپنهاگ دانمارك آغاز كرد و سپس در امريكا و كانادا راه‌اندازي كرد. در بسياري از موارد راه‌اندازي اين طرح با رويدادهاي مهم مانند مسابقات المپيك و يا كنفرانسهاي بين‌المللي محيط‌زيست همزمان بوده است.

برخي از مواد مورد استفاده در بسته‌بنديهاي گياهي تنها براي استفاده در بطريهاي آب مناسب هستند اما شركت كوكاكولا به تركيبي دست يافته است كه براي بسته‌بندي ساير محصولات اين شركت نيز مناسب است. نكته مهمي كه بايد به آن توجه كرد اين است كه صرف كاربرد مواد گياهي براي بسته‌بندي محصولات، متضمن مناسب بودن آن براي محيط‌زيست نيست. ميزان آب مورد نياز براي كشت گياه مورد نظر، كودهاي شيميايي مورد استفاده، و ميزان مصرف انرژي براي اين عوامل تعيين‌كننده سازگاري يك محصول با محيط‌زيست است. ماده گياهي كه كوكاكولا براي بسته‌بندي محصولات خود از آن استفاده مي‌كند، نيشكر برزيلي است كه براي رشد آن از كودهاي ارگانيك استفاده مي‌شود و به وسيله آب باران آبياري مي‌شود. يكي ديگر از اهداف ما اين است كه به نيشكر برزيلي اكتفا نكنيم و از بخشهاي مازاد ساير گياهان نيز ماده موردنظر خود را استخراج كنيم.

علاوه بر اين اقدامات، شركت كوكاكولا خطوط بازيافت بطري به بطري را نيز راه اندازي كرده است كه در شهر اسپارتانبرگ در كاروليناي جنوبي قرار دارد.

دل (Dell)

شركت دل قصد دارد براي بسته‌بندي محصولات خود از كاه گندم استفاده كند. اين اقدام با هدف استفاده از مواد قابل بازيافت براي بسته‌بندي محصولات اين شركت صورت مي‌گيرد. متخصصان شركت اميدوارند تا سال 2020 بتوانند به اين مهم برسند. هدف اين شركت اين است كه از ضايعات محصولات كشاورزي (به طور مثال كاه گندم) جعبه‌هاي قابل بازيافت توليد كند.

اليور كمپبل، مدير بسته‌بندي شركت دل مي‌گويد: بسته‌بندي اولين بخش محصول ما است كه مشتريان مي‌بينند و لمس مي‌كنند. از همين اولين ارتباط، هدف ما اين است كه مشتريان خود را متقاعد كنيم كه ما مسئوليت خود را در قبال محيط‌زيستپذيرفته‌ايم و در جهت حفظ آن مي‌كوشيم.

اين شركت قصد دارد براي بسته‌بندي محصولات خود كه در چين توليد مي‌شوند، از كاه گندم استفاده كند. بسياري از كشاورزان چيني كاه گندم را ضايعات تلقي مي‌كنند و آن را مي‌سوزانند. اين طرح از ماه اوت سال 2013 آغاز خواهد شد. بتدريج 15 درصد از وزن يك جعبه‌ از كاه گندم استفاده خواهد شد و مابقي وزن جعبه از فيبر بازيافت شده خواهد بود. تا سال 2020، اين طرح كامل خواهد شد و صددرصد وزن جعبه از كاه گندم خواهد بود. پيش‌بيني مي‌شود در ابتدا شركت دل سالانه از 2000 تن كاه گندم استفاده كند. اين ميزان مي‌تواند انتشار گاز دي‌اكسيدكربن را به ميزان 180 تن در سال كاهش دهد.

ژيلت

اينكه ببينيم يك شركت بزرگ و معتبر تمام تلاش خود را براي توليد محصولاتي كه كاملاً با محيط‌زيست سازگاز هستند، انجام مي‌‌دهد، بسيار جالب است. ژيلت، كه متعلق به شركت ‌پراكتراندگمبل است، بسته‌بندي محصولات Fusion Proglide خود را متحول كرده است. در طراحي جديد، از نوعي خمير استفاده شده است و نياز به استفاده از پلاستيك به ميزان 57 درصد كمتر شده است. ماده جديدي كه براي بسته‌بندي جديد مورد استفاده قرار مي‌گيرد، از نوعي ماده خام فيبر مانند است كه اجزاي اصلي تشكيل‌دهنده اين ماده چوب خيزران و نيشكر است.

در راستاي نيل به پايداري، هدف شركت پراكتراندگمبل اين است كه نه تنها در تمامي محصولات خود بلكه، در بسته‌بندي آنها نيز صد درصد از مواد تجديدپذير و يا مواد بازيافت‌شده استفاده كند.

دامون‌جونز، مدير ارتباطات جهاني شركت پراكتراندگمبل، در اين زمينه مي‌گويد: ما قادر بوديم تبعات زيست‌محيطي بسته‌بندي محصولات خود را كاهش دهيم بدون اينكه توزيع سريع محصولات تحت‌الشعاع قرار گيرد. رويكرد ما اين بود كه براي بسته‌بندي محصولات خود طرحي ارائه كنيم كه در راستاي پايداري زيست‌محيطي باشد. ما متعهد هستيم كه تأثيرات زيست‌محيطي محصولات و اقدامات خود را كاهش دهيم بدون آنكه كيفيت آنها تحت‌الشعاع قرار گيرد.

به طور كلي، در طراحي جديد مواد كمتري مورد نياز است؛ زيرا كه وزن بسته به ميزان 20درصد كاهش يافته است. بسته‌بنديهاي قبلي حاوي مقادير اندكي پي‌وي‌سي هم بود كه در بسته‌بندي جديد اين ماده حذف شده است. توجه به اين نكته ضروري است كه ژيلت تمام محصولات خود را در كارخانه‌اي توليد مي‌كند كه در شهر بوستون امريكا واقع است.

زارا

ايندتيكس، كمپاني بزرگ نساجي و طراحي و بزرگترين گروه مد در جهان، و زارا گل سرسبد فروشگاههاي اين گروه متعهد شده است كه تا سال 2020 انتشار مواد شيميايي خطرناك را از كليه محصولات خود و زنجيره تأمين آنها حذف كند. به گفته سخنگوي ايندتيكس، شركت زارا به واسطه‌ تعهد و تلاشش براي متوقف كردن انتشار مواد شيمايي خطرناك، اين شركت را در زمره شركتهاي پيشرو در زمينه حفظ محيط زيست قرار داده است. گروه تحقيقاتي كه با اين شركت همكاري مي‌كنند در تلاشند تا سريعترين و مؤثرترين راهكارها را براي راه‌اندازي فرايندهاي صنعتي پاكتر در صنعت نساجي را بيابند.

مارتين هوجيسك، يكي از مسئولان سازمان گرينپيس مي‌گويد: اين سازمان از تعهد زارا براي توليد محصولات مد فارغ از مواد شيميايي مضر براي طبيعت استقبال مي‌كند. اگر بزرگترين فروشگاه زنجيره‌اي مد در دنيا بتواند اين كار را انجام دهد، ساير برندهاي مد نيز مي‌توانند زنجيره تأميني فارغ ازمواد مضر براي محيط‌زيست داشته باشند.

در اولين گام، ايندتيكس زيرمجموعه‌هاي خود را ملزم كرده است كه اطلاعات مربوط به آلاينده‌هاي شيميايي را منتشر كنند و اين اطلاعات را در اختيار كساني كه در نزديكي كارخانجات گروه صنعتي ايندتيكس زندگي مي‌كنند، قرار دهند.

شركت پراكتراندگمبل

برنامه جديد شركت پراكتراندگمبل براي حفظ محيط‌زيست اين است كه تا سال 2020 ميزان بسته‌بندي محصولات خود را (به ازاي هر مصرف‌كننده) 20درصد كاهش دهد. علاوه بر اين، پراكتراندگمبل قصد دارد تا استفاده از مشتقات نفتي را در بسته‌بنديهاي خود به ميزان 25درصد كاهش دهد و به جاي آن از مواد تجديدپذير استفاده كند. رابرت‌مك‌دونالد، مدير اجرايي پراكتراندگمبل، مي‌گويد: با توجه به حجم گسترده فعاليتهاي شركت و تواناييها و روابطي كه داريم، اطمينان داريم كه مي‌توانيم در جهاني كه به آن متعهد هستيم تحولي بزرگ ايجاد كنيم.

گروه تحقيقاتي شركت پراكتراندگمبل مي‌كوشند تا در آينده بلندمدت به تركيباتي دست يابند كه به طور كامل جايگزين مشتقات نفت خام در محصولات و بسته‌بندي آنها شود. مسئولان پراكتراندگمبل اذعان مي‌كنند تحقق كامل اين هدف يك شبه حاصل نمي‌شود و به چند دهه زمان نياز است. شايان ذكر است كه اين شركت تاكنون توانسته است كه حجم بسته‌بندي پودرهاي پاك‌كننده را در امريكا و كانادا به ميزان 33درصد كاهش دهد. علاوه‌بر اين، پراكتراندگمبل در بسته‌بندي محصولات خود از نوعي پلاستيك ساخته شده از مواد گياهي استفاده كرده است.

نوكيا

نوكيا سعي دارد كه از مرغوبترين، زيباترين، و محافظ‌ترين مواد در بسته‌بندي محصولات خود استفاده كند. در عين حال اين شركت تلاش مي‌كند كه از موادي استفاده كند كه كمترين تأثير سوء را بر محيط‌زيست داشته باشد. براي كاهش ميزان تأثير بسته‌بندي بر محيط‌زيست، بايد از بسته هاي كوچكتر ساخته شده از مواد تجديدپذير استفاده كرد. همسو با سياست منابع طبيعي نوكيا، اين شركت تلاش مي‌كند محصولات خود را از موادي توليد كند كه با محيط‌زيست سازگار باشند.

نوكيا قصد دارد تا سال 2015، براي چاپ و بسته‌بندي فيبري صد درصد از مواد بازيافت شدني و يا بازيافت شده استفاده كند. علاوه بر اين، نوكيا قصد دارد كه در بسته‌بندي محصولات خود به طور ميانگين به ميزان 70درصد فيبر بازيافت شده استفاده كند؛ صد درصد بسته‌بندي تمام محصولات نوكيا قابل بازيافت است.

بيش از 95درصد آن از مواد فيبري كه قابل بازيافت هستند ساخته مي‌شود كه 66درصد از آن بازيافت مي‌شود. در سال 2011، براي اولين بار مواد مورد تأييد شوراي نظارت جنگل (FSC)، براي بسته‌بندي مدلهاي ‌‌9N و ‌‌800Luma مورد استفاده قرار گرفت. در سال 2012، نيمي از فيبرهاي چوبي استفاده شده در بسته‌بندي كاغذي نوكيا از مواد مورد تأييد بوده است.

براي كاهش اندازه بسته‌ها، نه تنها بسته‌هايي با ابعاد كوچكتر طراحي شده‌اند بلكه، محتواي هر بسته نيز كوچكتر و سبكتر شده است. شارژها و كتابچه‌هاي راهنماي كوچكتر كه تنوع زباني كمتري دارند، و نيز بسته‌بندي فشرده‌تر لوازم جانبي، نمونه‌ كاملي از تمهيدات نوكيا براي كوچكتر كردن بسته‌بندي است. و با اين كار به ميزان 240 هزار تن در مصرف كاغذ صرفه‌جويي شده است. بسته‌بندي كوچكتر و فشرده‌تر باعث شده است كه تعداد كاميونهاي لازم براي حمل محصولات اين شركت به يك سوم كاهش يابد.
منبع خبر : وب سایت پاپنا
دستگاه سلفون کش سانا پک گستر | دستگاه تسمه کش | دستگاه سیل لیوان | دستگاه تسمه کش دستی و اتوماتیک | دستگاه سلفون کش دستی | دستگاه سیل القایی دستی | دستگاه های شرینک بسته بندی وکیوم | دستگاه سیل لیوان دستی

بسته بندی های جدید از نوع انعطاف پذیر برای خرما

اخیرا بسته بندی جدیدی برای خرما توسط شرکتی واقع در شارجه (کشورامارات) به بازار عرضه شده است. این بسته بندی از جنس لفاف های چند لایه انعطاف پذیر (قیلم ۲ لایه پلی اتیلن ، پلی استر با ضخامت تقریبی ۱۲۰ میکرون) و بصورت پاکت ایستاده زیپدار (Stand adult tote with zipper) در وزن ۴۵۰ گرم تولید می شود. 

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، نکته قابل توجه در مورد این بسته بندی قابلیت های متعدد آن در مقایسه با بسته بندی های سنتی و رایج خرما بخصوص در کشور ما است.

بهره گیری از تنها یک دستگاه تمام اتوماتیک بسته بندی افقی پیوسته (پاکت ساز و پرکن) ، قیمت های تمام شده بسیار پایین بسته بندی در مقایسه با جعبه های مقوایی و یا ظروف پلاستیکی ، امکان چاپ طرح های جذاب بر روی فیلم (لفاف) بسته بندی و وجود بخشی شفاف بر روی پاکت برای رویت محصول داخل آن ، انجام تمام مراحل بسته بندی بصورت اتوماتیک و بدون تماس دست با محصول ، عدم نیاز به استفاده از ظروف دیگر در هنگام مصرف با توجه به ایستاده بودن پاکت و وجود زیپ در بالای پاکت جهت حفظ محتویات ، مقاومت مناسب بسته بندی در برابر عوامل محیطی و فیزیکی و نهایتا ارائه یک بسته بندی کاملا جدید برای محصولی با ارزش ، از جمله مزیت های قابل ذکر این بسته بندی است .

با توجه به میزان تولید و عرضه خرما درایران و نیز عدم وجود یک بسته بندی مناسب برای ابن محصول این گزینه می تواند بطور جدی مورد توجه تولیدکنندگان و مسئولین ذیربط کشورمان قرار گیرد.

ضمن اینکه امروزه ارائه محصولات مختلف از جمله انواع خشکبار ، چیپس میوه ، شکر ، چای ، شکلات ، انواع تنقلات و بیسکوییت ، انواع پودر و مکمل های غذایی و غذای کودک و ده ها نوع محصول خوراکی و غیر خوراکی دیگر ، در این نوع بسته بندی بصورت پاکت های ایستاده (یا به اصطلاح طرح دوی پک) با وجود زیپ پلاستیکی Zip Keep در کشور های پیشرفته و صنعتی دنیا به عنوان گزینه ای رایج و مورد استقبال مصرف کنندگان مطرح است.

منبع خبر : وب سایت پاپنا

دستگاه های شرینک بسته بندی وکیوم | دستگاه شرینک پک | لیست قیمت دستگاه شرینگ
 

بسته بندی مناسب مهم ترین گام در حوزه صادرات موفق است

 سرپرست حوزه صادرات بخش صنایع دستی میراث فرهنگی کردستان گفت: بسته بندی را در تعریف امروز فروشنده خاموش می نامند و به همین دلیل توجه به این مهم مهمترین گام در صادرات موفق است. 
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، فرهاد حامدی در پنجمین نشست کمپین بسته بندی که در سنندج برگزار شد، گفت: بشر از ابتدای زندگی به فکر بسته بندی بود و بقچه ها از اولین موارد بسته بندی ها بوده است.

سرپرست حوزه صادرات بخش صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کردستان عنوان کرد: بسته بندی عبارت از هرگونه ظرف یا کالا برای هدفی داخل آن قرار داده می شود که در بحث تجارت هدف از بسته بندی فروش بیشتر و بهتر است.

وی افزود: هدف از بسته بندی ها آماده سازی کالا برای حمل و نقل ، توزیع، انبار کردن، معرفی کالا، فروش و مصرف است.

حامدی گفت: در تعریف امروزی بسته بندی به آن فروشنده خاموش می گویند و بسته بندی باید تمام اطلاعات مربوط به محصول را در خود جای دهد.

سرپرست حوزه صادرات بخش صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کردستان اظهار کرد: یکی از کارکردهای مهم بسته بندی حفاظت از محصول در برابر هر چیز و کاهش سرقت است چون بسیاری از بسته بندی محصولات می تواند این اطمینان را به خریدار بدهد که وی اولین کسی است که از محصول استفاده می کند.

حامدی با اشاره به اهمیت بازاریابی محصولات در جامعه کنونی، افزود: بازاریابی علمی است که در تمام جوامع اشتغال زایی می کند و بسته بندی می تواند بهترین بازار ها را جذب کند.

وی گفت: خلاقیت و جذابیت در بسته بندی بسیار به فروش محصول کمک و خریدار را جذب بسته بندی می کند.

وی افزود: تولید کنندگان با بسته بندی به محصول خود ارزش می دهند و این یکی از مهمترین آیتم ها برای صنایع دستی به ویژه در استان کردستان است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.


منبع خبر : وب سایت پاپنا

دستگاه بسته بندی | دستگاه سلفون کش | سانا پک گستر | دستگاه تاریخ زن  | دستگاه شرینک

بسته بندی مناسب گامی بنیادین در حمایت از کالای ایرانی

برای حمایت از کالای ایرانی باید تحول جدی در حوزه طراحی، بسته بندی، کیفیت، قیمت و مشتری پسندی کالای ایرانی ایجاد شود تا بتوان به توسعه بازار داخلی امیدوار شد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، دبیر اتاق تعاون استان اصفهان اظهار داشت: فرهنگ استفاده از کالای ایرانی باید از دوران کودکی و در طول مدرسه تعلیم داده شود و استفاده از کالای داخلی به عنوان یک ارزش برای کودکان نهادینه شود.

وی بیان داشت: یکی دیگر از روش هایی که می توان حمایت از کالای ایرانی را به وسیله آن فرهنگ سازی کرد، استفاده مسئولان از کالای ایرانی و داخلی است که به عنوان یک الگو برای سایر اقشار مردمی باشند.

طاهری افزود: در صورتی که بتوانیم از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای ارتقا کمیت و کیفیت تولیدات داخلی استفاده کنیم، می توانیم بازار داخل و خارج را رونق دهیم.

وی خواستار اقدام جدی در حوزه برندسازی کالای ایرانی شد و گفت: لازم است بسترسازی مناسب در راستای شرکت تولید کنندگان در نمایشگاه های بین المللی فراهم شود.

طاهری گفت: تولید کالای داخلی بی کیفیت ضربه سنگینی به حمایت از کالای ایرانی می زند که در این بخش باید دستگاه های نظارتی ورود کرده و با جلوگیری از تولید کالای بی کیفیت، انگیزه استفاده از کالای ایرانی در بین مردم را رواج دهند.

وی با اشاره به اینکه باید تحول جدی در حوزه طراحی، بسته بندی، کیفیت، قیمت و مشتری پسندی کالای ایرانی صورت گیرد، افزود: زمانی می توان بازار را مملو از کالای ایرانی کرد و از نظر فروش بازار را به دست آورد که توان رقابت با کالای خارجی را داشته باشد.
منبع خبر : وب سایت پاپنا

دستگاه بسته بندی | دستگاه سلفون کش | سانا پک گستر | دستگاه تاریخ زن

فاکتورهای موثر در طراحی انواع بسته بندی

  • در نظر گرفتن نوع و خصوصیات محصولات شامل ابعاد، آحاد، وزن، شکل، اندازه بسته بندي

  • تطبیق خصوصیات و طرح بسته با استانداردهاي حمل و نقل

  • مواد اولیه مورد استفاده با توجه به کیفیت، نوع، ضمانت، محل کاربرد آنها، ضد آب بودن و خواص فیزیکی یا شیمیایی

  • نوع و نحوه چیدمان

  • زمان لازم براي بسته بندي و یا مونتاژ بسته

  • ارزیابی اقتصادي و هزینه بسته بندي

  • پیش بینی امکان بازیافت و استفاده مجدد

  • استفاده از بسته بندي یکسان براي طبقه اي از کالاها

  • رعایت قوانین و استاندارد هاي ملی و بین المللی کشورهاي وارد کننده

  • پیش بینی و تمهیدات لازم در برابر سرقت محتویات بسته

  • نحوه و سیستم انبارداري

  • اطلاعات روي بسته، محل آنها، برچسب و یا چاپ

فاکتورهای بسته بندی | طرح بسته بندی | زمان بسته بندی | امکان بازیافت بسته بندی | هزینه بسته بندی | برچسب بسته بندی |
چاپ بسته بندی | بسته بندی کالا
جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
تلفن تماس: 09100186994
 

درباره بسته بندی

از آنجایی که بسته بندی از ابزارهای مهم در بعد ملی و بین المللی است لذا نقش کلیدی خود را دارد. افزایش، کاهش موجودی انبار به حداکثر رساندن سود بنگاه های تولیدی نشان داده است که بنگاه های اقتصادی برای تقویت قدرت رقابت خود در بازارهای داخلی و خارجی، سالهاست که به موضوع بسته بندی توجه دارند و از طراحی، گرافیک، رنگ ها و به کار بردن بسته بندی مناسب برای افزایش سهم بازار خود در مقایسه با رقبا بهره می گیرند.
یک بسته بندي مناسب قادر است به عنوان یک فروشنده خاموش نقش خود را ایفاء کند با توجه به آنکه بسته بندي فقط در قلمرو تولید قرارندارند. بلکه در حیطه امور بازاریابی نیز قرار میگیرد تصمیم گیري در مورد نحوه انجام آن وظیفه مشترك مدیران تولید و بازارها می باشد.
وظیفه بسته بندي از نظر ایجاد رابطه با مشتري القاء نیاز و ترغیب مشتري به خرید در زمره وظایف مدیران بازاریابی است و تصمیم مشترك آنها با مدیران تولید می تواند در اتخاذ روش مناسب و جذاب بسته بندي و بازاریابی موثر واقع شود تحقیقات و پژوهشهاي شرکتها بزرگ در زمینه بازاریابی و راههاي پیشبرد فروش نشان می دهد که بسته بندي بیشترین اثر را در جذب مشتري و روش فروش در بازارهاي داخلی و خارجی دارد.
بسته بندي خوب براي یک کالاي جدید ، مستلزم تصمیم گیر ي در موارد زیادي است. اولین کار در جهت انجام این مهم ، ایجاد یک تصور از بسته بندي است . منظور از تصور بسته بندي این است که ببینیم بسته بندي چگونه باید باشد یا براي کالا چه کاري را انجام دهد ؟ تصمیم درباره سایر عناصر بسته بندي ، نظیر اندازه ، شکل ، مواد اولیه در آن ، رنگ و محل تجاري ،دومین کاري است که باید انجام شود. این عناصر ،براي حمایت از جایگاه و خط مشی بازاریابی کالا باید با یکدیگر به نحو مناسبی تلفیق شوند . بسته بندي همچنین باید با تبلیغات ،قیمت و توزیع کالا نیز سازگاري کامل داشته باشد.

دستگاه بسته بندی | دستگاه چسب زن | دستگاه دوخت پنوماتیک | دستگاه تسمه کش | دستگاه سیل القایی | دستگاه سلفون کش | دستگاه اسکین پک | دستگاه تاریخ زن | دستگاه دوخت پدالی | دستگاه شیرینگ پک ( شیرینک پک ) | دستگاه پک لیوان | دستگاه دوخت دستی | دستگاه دوخت ریلی | دستگاه بسته بندی وکیوم | سانا پک گستر



تاریخچه بسته بندی (بخش اول)

بسته بندي ها با توجه به نوع کالا بکار رفته در آن ( کاغذ ، شیشه ، فلز ،پلاستیک ) داراي تاریخچه متفاوتی است ولی بطور کلی از نحوه بسته بندي کالاها تا 8000 سال پیش اطلاعات درستی در اختیار مانیست اما تحقیقات نشانگر آن است که از 8 قرن پیش از میلاد مسیح ، کالاها با استفاده از بسته بندي پارچه اي ( مسنوجات ) یا در ظروف گلی و شیشه اي زمخت حمل و جابجا می شدند.

1550 سال پیش از میلاد بطري سازي در مصر رایج شد و همزمان با آن براي جابجاي ماکیان از سبد هاي بافته شده از برگ درختان خرما استفاده می نمودند . چینی هاي 200 سال پیش از میلاد از پوست درخت توت کاغذ ساخته و بشکه چوبی در یونان و رم باستان رواج داشت و براي عطر و ….. از بطري استفاده میشد. به سبب پیشرفت صنعت شیشه سازي در سالهاهی بعد از 400 میلاد ، محصولات شیشه اي از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با قیمت گزاف عرضه می شوند و در این میان شیشه هاي مرغوب گرانبها تر از طلا و نقره بود (TSAI.IUN ) . اولین بار در سال 105 میلادي در سی یانگ چین توسط کاغذ ساخته شد در سال 750 میلادي صنعت کاغذ سازي به خاور میانه و سپس به اروپا رسید . در سال 751 میلادي وقتی که سمرقند تصرف اعراب در آمد کارخانه کاغذ سازي آن شهر در اختیار مسلمانان قرار گرفت . در سال 868 میلادي اولین نشانه هاي چاپ از چینی ها باقی مانده است.

در سال 1200 میلادي آهن و قلع اندود در بوهیما توسط کارگرانی کشف و ساخته شد و در صنعت بسته بندي بکار رفت و 3 قرن پس از آن هنر تهیه برچسب و بافت ساکها ي کنفی رواج یافت . قدیمی ترین پوشش کاغذ چاپی از  آندره اس برنادت در آلمان می باشد. 

در سال 1575 میلادي آهن سفید شناخته شد ولی زمان ساخت آن در انگلیس به سال 1665 متقارن با صدور قلع به آلمان برمیگردد و در قرن 17 میلادي هنر کاغذ سازي به آمریکا رفت و همچنین اولین نوشابه گازدار بخاطر دسترسی به بطري محکم و چوب پنبه از شیشه در سال 1700 میلادي تهیه گردید. آهن سفید در سالهاي بین 1720 تا 1730 مورد مصرف زیادي داشت اولین قوطی فلزي با استفاده از لحیم در سال 1764 توسط کارخانه توتون سازي وارد بازار گردید.

تاریخچه بسته بندی (بخش دوم)

استفاده از شیشه در صنعت بسته بندي کشورهاي اروپایی از قرن 18 میلادي در انگلستان شروع و همزمان با آن از جعبه هاي لحیم شده نیز براي عرضه « نیکلا آپرت » مواد غذایی خشک استفاده میشود. در سال 1804 میلادي نگهدار ي مواد غذایی را به روشهاي دودي کردن ، خشک کردن و بسته بندي کمپوت و کنسرو در مرحله اول با استفاده از ظروف شیشه اي و سپس در قوطی هاي فلزي ابداع نمود.
در اواخر قرن 18 میلادي ساخت جعبه هاي کاغذي ، کارتن هاي چاپ شده ، عرضه کوکاکولا و پپسی کولا در بطري هاي شیشه اي رواج یافت.
اخبار روز بسته بندی را با سانا پک گستر دنبال کنید.
دستگاه بسته بندی | دستگاه چسب زن | دستگاه دوخت ریلی | دستگاه تاریخزن | دستگاه اسکین پک | دستگاه اسکین فرمینگ | دستگاه بسته بندی وکیوم

تاریخچه بسته بندی (بخش سوم)

توسعه صنعت پلاستیک به سال 1843 بر می گردد وقتی که دکتر جراح آفریقاي جنوبی گزارش داد با استفاده از ماده MONTGOMERIE دسته خوبی می توان براي چاقو GUTTA PERCHA اولیه کائو چو تاسیس شد و جوهر دان و GUTTA PERCHA ساخت و بعد از آن شرکت توپ بیلیارد نیزتهیه گردید استفاده از پلاستیک از سال 1909 میلادي پس از تلاش دکتر هندریک بیگلند آغاز گردید و استات سلولزي براي مصارف عکاسی بدست آمد و همچنین با کلیت تهیه که اولین رزین مصنوعی و شروع صنعت پلاستیک مصنوعی بود.

اخبار روز بسته بندی را با سانا پک گستر دنبال کنید.
دستگاه بسته بندی | دستگاه چسب زن | دستگاه دوخت ریلی | دستگاه تاریخزن | دستگاه اسکین پک | دستگاه اسکین فرمینگ | دستگاه بسته بندی وکیوم

تاریخچه بسته بندی (بخش چهارم)

در سال 1907 بشکه ها ي فولاد بعنوان جایگزینی براي بشکه هاي چوبی و استوانه اي ابداع شد و استفاده از پلاستیک تجاري از سال 1909 میلادي آغاز گرید. از دهه 1930 به بعد استفاده از پلاستک در صنعت بسته بندي رواج یافت.
دربهاي پلاستیکی براي مصارف لوکس عرضه و پلی استر توسط انگلیس ها کشف بعد از جنگ جهانی دوم 1945 استفاده از مواد پلاستیکی بطور معمول در صنایع بسته بندي مواد غذایی گسترش یافت که انقلاب نوین در صنعت بسته بندي نامیده میشود. نخستین بسته بندي ساخته شده از فویل آلومینیوم در سال 1950 به بازار آمد و 8 سال بعد قوطی آلومینیومی نیز طراحی و یه علت داشتن مزایایی از قبیل حمل و نقل آسان و مقاومت در برابر تغییرات شیمیایی به سرعت رواج یافت.

اخبار روز بسته بندی را با سانا پک گستر دنبال کنید.

دستگاه بسته بندی | دستگاه دوخت پلاستیک | دستگاه دوخت ریلی | دستگاه دوخت حرارتی | دستگاه پک لیوان | دستگاه اسکین فرمینگ | دستگاه سیل لیوان | دستگاه سیل کن دستی لیوان | دستگاه سیل کن اتوماتیک لیوان

تاریخچه بسته بندی (بخش پنجم)

در اواخر دهه 1970 میلادي شیشه براي مصارف گران قیمت و در دهه 1990 به دلیل قابلیت بازیافت مورد توجه بیشتري یافت و بسته بندي هاي کاغذي در دهه 1990 به علت گرایش به حفظ محیط زیست نیز گسترش یافته وبهره برداري از بسته هاي فلزي روز به روز کمتر شد. گزارش شده است که در اروپا و آمریکا استفاده از قوطی هاي فلزي در مورد مواد غذایی کنسروي کاهش چشمگیري یافته است. از محصولاتی که هزینه هاي بسته بندي آنها ناچیز است می توان از ماشینهاي اداري 1/4%، قطعات خود کار 5% نام برد . در خصوص کالاهایی که با ارزشند و محافظت آن از اهمیت زیادي برخوردار است هزینه بسته بندي افزایش میبابد بعنوان مثال هزینه بسته بندي مواد غذایی %21 ، داروها 26 % ، لوازم آرایشی 36 % ، گرانترین بسته بندي صابونی 50 % و «. خمیر دندان 70 % قیمت فروش می باشد.

اخبار روز بسته بندی را با سانا پک گستر دنبال کنید.

دستگاه بسته بندی | دستگاه دوخت پلاستیک | دستگاه دوخت ریلی | دستگاه دوخت حرارتی | دستگاه پک لیوان | دستگاه اسکین فرمینگ | دستگاه سیل لیوان | دستگاه سیل کن دستی لیوان | دستگاه سیل کن اتوماتیک لیوان

تاریخچه بسته بندی در ایران (بخش اول)

کشور ایران به لحاظ موقعیت استراتژیکی که در منطقه دارد از دیر باز سابقه مراودات تجاري داشته و کالاها و محصولات خود را بصورت کاروانهاي حاوي پارچه ، ادویه ، مصنوعات دستی به دیگر ممالک ارسال نموده است و بسته بندي این نوع کالاها نوعا از بسته بندیهاي کیسه اي همانند گونی ، چوبی ، مانند صندوقهاي مکعب مستطیل که براي مسیرهاي طولانی مناسب بوده ، تشکیل شده است.

اخبار روز بسته بندی را با سانا پک گستر دنبال کنید.

دستگاه بسته بندی | دستگاه سیل القایی و حرارتی | دستگاه دوخت ریلی | دستگاه دوخت حرارتی | دستگاه پک لیوان | دستگاه اسکین فرمینگ | دستگاه سیل لیوان | دستگاه سیل کن دستی لیوان | دستگاه سیل کن اتوماتیک لیوان

تاریخچه بسته بندی در ایران (بخش دوم)

صنعت بسته بندي در ایران کمتر از نیم قرن سابقه دارد در حالی که در اروپا این صنعت دو قرن پیش راه اندازي شده و امروزه درآمد هاي قابل توجهی را . براي تولید کنند گان کالاهاي صنعتی و کشاورزي تامین می کند
» صنعت بسته بندي در ایران با ساخت قوطی فلزي توسط شخصی بنام در سال 1309 هجري شمسی آغاز و تاریخچه بسته بندي موا د « درخشان غذایی را نیز با همین تاریخ مقارن می دانیم و همچنین اولین کارخانه کاغذ سازي در سال 1328 در کهریزك احداث شد که کاغذ هاي باطله را براي تولید کاغذ و مقوا استفاده می نماید بعد از آن تعدادي واحد تولیدي دیگر در سایر نقاط ایران بوجود آمد . اساس صنعت کاغذ سازي در کشور برا اساس تولید خمیر و کاغذ شکل گرفت و سپس روز به روز کاملتر گردید.

اخبار روز بسته بندی را با سانا پک گستر دنبال کنید.

دستگاه تاریخزن سانا پک گستر | دستگاه تاریخزن دستی | دستگاه تاریخزن غلطکی | دستگاه تاریخزن حرارتی | دستگاه چاپ تاریخ و چاپ قمیت |فروش دستگاه تاریخ زن | دستگاه تاریخ زن اتوماتیک | مشخصات دستگاه تاریخ زن | دستگاه تاریخ زن مواد غذایی | دستگاه تاریخ زن برقی | دستگاه تاریخ زن لیزری

تاریخچه بسته بندی در ایران (بخش سوم)

در سال 1330 اولین قوطی فلزي جهت بسته بندي روغن نباتی جامد بوسیله دستگاههاي مدرن ساخته شد و در سال 1344 سیستم لاك زنی توماتیک در ایران نصب ومورد بهره برداري قرار گرفت. در حال حاضر صنایع داخلی قادر به ساخت لایه بیرونی کارتن ، کاغذ هاي مورد استفاده در جعبه و کاغذ هاي حفاظت شده ، لایه هاي پلیمري براي محصولات پاستوریزه و استرلیزه می باشد.

اخبار روز بسته بندی را با سانا پک گستر دنبال کنید.

دستگاه سیل کن دستی | قیمت دستگاه سیل کن دستی لیوان | قیمت دستگاه پک لیوان | قیمت دستگاه پرس درب لیوان | قیمت دستگاه سیل القایی دستی | قیمت دستگاه پرس لیوان | قیمت دستگاه سیل وکیوم | دستگاه سیل کن لیوان | سانا پک گستر

با ما باشید در صفحه لینکدین به آدرس زیر:
https://www.linkedin.com/in/sanapackgostar

تاریخچه بسته بندی در ایران (بخش چهارم)

اولین کارخانه مدرن ایران در سال 1349 در هفت تپه خوزستان براي تولید کاغذ هاي تحریر با استفاده از تفاله نیشکر احداث شد. 
متعاقب آن کارخانه چوب و کاغذ ایران ( چوکا ) با استفاده از خمیرهاي وارداتی و خمیر هاي داخلی، کاغذ هاي کرافت و بسته بندي را تولید نمود. 

اخبار روز بسته بندی را با سانا پک گستر دنبال کنید.

دستگاه بسته بندی | سانا پک گستر | دستگاه تسمه کش برقی | دستگاه تسمه کش فلزی | دستگاه تسمه کش تمام اتوماتیک | دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک | دستگاه تسمه کش | تسمه کش | فروش دستگاه تسمه  کش دستی

با ما باشید در صفحه لینکدین به آدرس زیر:
https://www.linkedin.com/in/sanapackgostar

انواع دستگاه بسته بندی - سانا پک گستر

دستگاه بسته بندی عسل - دستگاه بسته بندی وکیوم - دستگاه بسته بندی حبوبات - دستگاه بسته بندی خانگی - دستگاه بسته بندی خشکبار - دستگاه بسته بندی زعفران - دستگاه بسته بندی خرما - دستگاه بسته بندی ادویه - دستگاه بسته بندی وکیوم خشکبار - دستگاه بسته بندی وکیوم قیمت - دستگاه بسته بندی وکیوم پسته - دستگاه بسته بندی وکیوم فرمینگ - دستگاه بسته بندی وکیوم سالاد فصل - دستگاه بسته بندی ذغال - دستگاه بسته بندی زیتون - طرز کار دستگاه بسته بندی - دستگاه بسته بندی کارتن - دستگاه بسته بندی قارچ - دستگاه بسته بندی قند و شکر - دستگاه بسته بندی قهوه - دستگاه بسته بندی فروش - دستگاه بسته بندی نیمه اتوماتیک - دستگاه بسته بندی نوشیدنی

اخبار روز بسته بندی را با سانا پک گستر دنبال کنید.

با ما باشید در صفحه لینکدین به آدرس زیر:
https://www.linkedin.com/in/sanapackgostar

تعاریف مختلف بسته بندی

  • بسته بندي عبارت است از ساخت محفظی که سلامت کالاها محتواي خود را از مرحله بعد از تولید تا مرحله مصرف حفظ می نماید و به فروش کمک می نماید. 

  • به هر محفظه اي که حاوي کالایی باشد و در محافظت و انتقال کالا تسهیل ایجاد نمایده بسته گویند.

  • بسته بندي پیام تولید کننده را به خریدار می رساند و بین آنها برقرارکرده و اطلاع رسانی مینماید.

  • مرحوم دهخدا در فرهنگ خود بسته بندي کردن را عبارت از : بستن اشیاء متفرق در یک لفاف یا در یک صندوق بیان میکند.

  • بسته بندي عبارت است از ساخت یا تهیه ظرف محافظی که سلامت و کالاي مظروف یا محتواي خود را در فاصله زمانی بعد از تولید و در مراحل حمل و نقل ، انبارداري ،توزیع تا مصرف نهایی حفظ نموده و از صدمات احتمالی فیزیکی یا شیمیایی آن جلوگیري می نماید.

  • بسته بندي را می توان پوششی از یک سیستم دانست که کالا نامیده می شود.

  • یک سیستم که زمان تهیه کالا را جهت PAINE - بسته بندي از دیدگاه انتقال ، توزیع ، ذخیره ، خرده فروشی و مصرف کاهش می دهد . 

    اخبار روز بسته بندی را با سانا پک گستر دنبال کنید.

تعاریف مختلف بسته بندی - 2

  • بسته بندی ﯾﮏ ﻣﻔﻬﻮم ﺗﻀﻤﯿﻦ ﮐﻨﻨﺪه ﺑﺮاي ﺗﺤﻮﯾﻞ ﻣﻄﻤﺌﻦ ﮐﺎﻻ ﺑﻪ آﺧﺮﯾﻦ ﻣﺼﺮف ﮐﻨﻨﺪه در ﺷﺮاﯾﻂ ﻣﻄﻠﻮب ﯾﺎ ﺣﺪاﻗﻞ ﻫﺰﯾﻨﻪ اﺳﺖ. 

  • بسته بندی ﯾﮏ ﻋﻤﻞ ﻓﻨﯽ اﻗﺘﺼﺎدي اﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺗﺤﻮل ﮐﺎﻻ را ﺑﻪ ﺣﺪاﻗﻞ ﻣﯽ رﺳـﺎﻧﺪ در ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﻓﺮوش و در ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺳﻮد ﺣﺎﺻﻞ از آن را ﺑﻪ ﺑﺎﻻﺗﺮﯾﻦ ﺣﺪ اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﯿﺪﻫﺪ .

  •   امروزه بسته بندی یا ریشه کلمات PACKING یا PACKAGING و یا WARPING و یا TO PACK که اکثرا لاتین است و به معنای حمایت کردن می آید.

    اخبار روز بسته بندی را با سانا پک گستر دنبال کنید.

دستگاه سلفون کش - دستگاه استرچ کش دستی - دستگاه روکش غذا - روکش غذا - فروش سلفون کش - سلفون پیچ - دستگاه استرچ کش سلفون کش - دستگاه سلفون کش حرارتی - ماشین آلات بسته بندی - قیمت دستگاه بسته بندی سلفون کش - قیمت دستگاه سلفون کش حرارتی - دستگاه سلفون کش اتوماتیک - دستگاه سلفون کش کاغذ - سانا پک گستر - دستگاه سلفون کش حرارتی رومیزی

دلایل و اهمیت بسته بندی

با پیشرفت روز افزون صنایع مختلف بهداشتی، آرایشی در سطح جهان و نیز رقابت چشمگیر هر کدام از شرکتها برای کسب بازار هدف و رضایت مشتریان بالقوه و ارائه مارکهای مختلف با خصوصیات متنوع محصولات بهداشتی و آرایشی نقش بسته بندی بعنوان یک معرف کالا مشخص می گردد.

گاهی بسته بندی وظیفه فروشنده را بهتر از آدم زنده انجام میدهد چراکه انسان ها در موقعیت های متفاوت دارای خصوصیات عاطفی، رفتاری و روانی متفاوتی هستند. به همین علت بسته بندی مناسب همیشه اطلاعات کاملی را در مورد محصول به مصرف کننده منتقل می نماید.

سانا پک گستر | دستگاه بسته بندی | روش بسته بندی | بسته بندی با کیفیت | 

دلایل و اهمیت بسته بندی - 2

به طور کلی اهمیت نگهداری و بسته بندی کالا، کمتر از تولید آنها نمی باشد و در انتها تولید هر کالایی، بسته بندی  عامل تعیین کننده حفظ و نگهداری آن تا رسیدن به دست مصرف کننده و از طرفی بهترین و بزرگترین مروج تبلیغ محصولات یک شرکت می باشد.

سانا پک گستر | دستگاه چسب زن | دستگاه دوخت پنوماتیک | دستگاه تسمه کش | دستگاه سیل القایی | دستگاه سلفون کش | دستگاه اسکین پک | دستگاه تاریخ زن | دستگاه دوخت پدالی | دستگاه شرینک پک | دستگاه پک لیوان | دستگاه سیل لیوان | دستگاه دوخت دستی | دستگاه دوخت ریلی | دستگاه بسته بندی وکیوم

مزایای بسته بندی - 1

  • امکان نگهداري و حفاظت کالا در برابر عوامل شیمیایی، فیزیکی، مکانیکی به مدت طولانی

  • شکل مهندسی بهتر در نتیجه چیدمان و نظم بیشتر

  • کارایی بهتر و سهولت در مصرف

  • حمل و نقل آسان و کاهش احتمال آسیب دیدگی براي حفظ از عوامل مختلف محیطی

  • کاهش احتمال سرقت و دستبرد ،چرا که امکان شمارش بسیار سریع و دقیق بصورت اتوماتیک انجام خواهد شد و با توجه به تشابه که مخصوص هر محصول است از جعل و سرقت محصول جلوگیري میکند.

  • توزیع راحتر

  • تقلیل ضایعات : زیرا که با ارائه محصولات در یک سیستم بسته بندي مناسب و توزیع به موقع تا حدودي از ضایعات ناشی از محصولات مختلف جلوگیري می شود.

 | دستگاه سلفون کش |

مزایای بسته بندی - 2

  • کمک به خرید آگاهانه توسط مصرف کننده : چرا که بسته بندي مناسب از طریق ارائه اطلاعات کافی و دقیق توسط برچسب هاي بسته بندي می تواند به خریدار در انتخاب محصول کمک نماید.

  • صرفه جویی : یکی از عوامل مؤثر در اقتصاد جامعه استفاده بهینه از مواد اولیه مورد نیاز است.

  • کمک به افزایش سطح درآمد و اشتغال: صنعت بسته بندي از انجاي که در کشور ما داراي سابقه طولانی نمی باشد پس بعنوان یک صنعت نوپا بایستی در جذب نیروي انسانی و افزایش اشتغال جایگاه واقعی را بیابد و از طرفی می تواند با خرید کالاهاي مختلف بصورت فله اي و انجام بسته بندي هاي مناسب ،شرایط فرهنگی ،اجتماعی ،فردي و سلیقه مشتریان به ارزش افزده قابل توجه و در نتیجه افزایش درآمد در جامعه دست یابد.

  • حفظ محیط زیست : با کمک بسته بندي مناسب و استفاده از مواد اولیه تجزیه پذیر در بسته بندي می توان از حجم زباله هاي اضافی جلوگیري نموده و با امکان بازیافت مجدد از طریق تکنولوژي پیشرفته به حفظ و نگهداري محیط زیست کمک نمود.

دستگاه استرچ کش | دستگاه سلفون کش | دستگاه استرچ کش سلفون کش

اهداف بسته بندی

  • محافظت از محصول

  • ایجاد اطمینان از صحت و سلامت کالا

  •  ایجاد ارتباط آسان تر با مشتري : مطالب در ج شده بر روي بسته و دفترچه راهنما ي محصول اطلاعات مهم را به مصرف کننده منتقل می سازد.


بسته بندی آسان | بسته بندی مدرن | بسته بندی سانا پک گستر | سفارش دستگاه بسته بندی | بسته بندی صنعتی | بسته بندی مواد غذایی

سانا پک گستر

اخبار روز بسته بندی را با سانا پک گستر دنبال کنید.


بسته بندی آسان | بسته بندی مدرن | بسته بندی سانا پک گستر | سفارش دستگاه بسته بندی | بسته بندی صنعتی | بسته بندی مواد غذایی | 

دستگاه سلفون کش - دستگاه استرچ کش دستی - دستگاه روکش غذا - روکش غذا - فروش سلفون کش - سلفون پیچ - دستگاه استرچ کش سلفون کش - دستگاه سلفون کش حرارتی - ماشین آلات بسته بندی - قیمت دستگاه بسته بندی سلفون کش - قیمت دستگاه سلفون کش حرارتی - دستگاه سلفون کش اتوماتیک - دستگاه سلفون کش کاغذ - سانا پک گستر - دستگاه سلفون کش حرارتی رومیزی

 

انواع بسته بندی

- بسته بندی شیشه ای و یا ظروف شیشه ای
- بسته بندی فلزی و یا ظروف فلزی
- بسته بندی پلاستیکی و یا ظروف پلاستیکی
- بسته بندی کاغذی و مقوایی


اخبار روز بسته بندی را با سانا پک گستر دنبال کنید.

دستگاه سلفون کش | دستگاه استرچ کش دستی | دستگاه روکش غذا | روکش غذا | فروش سلفون کش | سلفون پیچ | دستگاه استرچ کش سلفون کش | دستگاه سلفون کش حرارتی | ماشین آلات بسته بندی | قیمت دستگاه بسته بندی سلفون کش | قیمت دستگاه سلفون کش حرارتی | دستگاه سلفون کش اتوماتیک | دستگاه سلفون کش کاغذ | سانا پک گستر | دستگاه سلفون کش حرارتی رومیزی

 
 

مزایای شیشه و ظروف شیشه اي در بسته بندي کالا

  • شیشه از نظر شیمیایی خنثی است به عبارتی با محتواي درون خود هیچ واکنشی نشان نمی دهد، طعم و مزه محصول در بسته بندي شیشه بدون تغییر حفظ می شود.

  • شیشه غیر قابل نفوذ ، فاقد بو و بهداشتی می باشد.

  • ظرف شیشه اي از استحکام خوبی برخوردارند و به اشکال، اندازه ها و رنگهاي مختلف ساخته می شود.

  • شیشه شفاف بوده و اجازه رویت محتواي خود را به خریدار و عرضه توسط فروشنده در فروشگاههاي زنجیره اي می دهد.

    اخبار روز بسته بندی را با سانا پک گستر دنبال کنید.

دستگاه دوخت ریلی | دستگاه دوخت پدالی | قیمت دستگاه دوخت ریلی افقی | دستگاه دوخت پنوماتیک |دستگاه دوخت نایلون | دستگاه دوخت ریلی دست دوم | دستگاه دوخت نایلون | قیمت دستگاه دوخت پلاستیکی ریلی | دستگاه دوخت دستی

 
 

مزایای استفاده از قوطی فلزي در بسته بندي کالا

  • قوطی های فلزی در مقابل ضربه های خارجی مقاوم هستند.
  • قوطی هاي فلزي در مقابل درجه حرارت بالا ( استریلیزاسیون ) از مقاومت بالایي برخودارند است.
  • مواد اولیه بسته بندي از مقاومت فوق العاده اي نسبت به نفوذ آب، رطوبت، نور و اکسیژن برخوردار است .
  • خاصیت مسموم کنندگی قوطی های فلزی در بسته بندی ها بسیار پائین است .


بسته بندی مقاوم | سانا پک گستر | دستگاه سلفون کش | دستگاه سلفون کش اتوماتیک | بسته بندی با قوطی فلزی | بسته بندی های مقاوم | بسته بندی های سالم 

 

مزایای استفاده از بسته بندی پلاستیکی

  • بسته بندی های پلاستیکی دارای وزن بسیار کم و قیمت مقرون به صرفه هستند.

  • از قابلیت شکل پذیري بالاي در دستگاههاي اتوماتیک بسته بندي برخوردارند.

  • در برابر تعداد زیادي از کالا هاي بسته بندي شده که خاصیت اسیدي و یا قلیایی دارند مقاومند.

  • پلاستیکها به انرژي کمتري در تولید و شکل دهی نسبت به قوطی فلزي و بطري شیشه اي نیاز دارند.

  • با اضافه نمودن افزونی هاي مجاز میتوان خصوصیات پلاستیک را بهبود بخشید.

  • بسته بندی های پلاستیکی پایداري شیمیایی بالایی دارند .

  • در بسته بندی های پلاستیک محدودیت کمتری در احتمال نشت و اثر مایعات وجود دارد.


بسته بندی مقاو | سانا پک گستر | بسته بندی پلاستیکی | بسته بندی سانا پک گستر | بسته بندی با پلاستیک | دستگاه سلفون کش| بسته بندی های سالم 

 

مزایاي استفاده از بسته بندي کاغذي و مقوایی

  • کاغذ از انعطاف پذیري خوبی برخوردار است .

  • کاغذ قابلیت شکل و چاپ پذیري خوبی دارد. 

  • کاغذ قابل بازیافت بوده و در محیط سریعا تجزیه می شود.

  • داراي قابلیت چاپ و رنگ براي تبلیغات می باشد لذا فروش را بالا میبرد.

  • در هنگام تهیه کاغذ و مواد اولیه این بسته ها را می توان بصورت مقاوم در مقابل رطوبت تهیه نمود.

  • قابلیت بسته بندي اقلام بهداشتی نظیر دستمال کاغذي را دارد.

  • بسته هاي کاغذي و مقوایی تا حد زیادي در مقابل افزایش و یا کاهش دما محصولات را محافظت مینماید.

بسته بندی کاغذی | بسته بندی کاغذی مواد غذایی | بسته بندی کاغذی و مقوایی | انواع کاغذ بسته بندی | بسته بندی دستمال کاغذی

اخبار روز سانا پک گستر

ماشین آلات بسته بندی | طراحی بسته بندی | سفارش بسته بندی | بسته بندی های مدرن | بسته بندی مواد غذایی | انواع بسته بندی کالا | بسته بندی صنعتی | دستگاه تاریخزن | دستگاه تاریخ زن روی پلاستیک | دستگاه تاریخ زن برقی | دستگاه تاریخ زن مواد غذایی | قیمت دستگاه تاریخ زن | دستگاه تسمه کش | دستگاه تسمه کش تمام اتوماتیک | دستگاه تسمه کش بادی | دستگاه تسمه کش فلزی دستی | دستگاه سلفون کش | دستگاه سلفون کش خانگی | دستگاه سلفون کش کاغذ | دستگاه سلفون کش دستی

عضویت در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه ایمیل خود را ارسال نمایید.

تلفن تماس :  09100186994

کانال تلگرام: https://t.me/sanapackgostar

آدرس اینستاگرام: https://www.instagram.com/sanapackgostar

آدرس وبلاگ: http://sanapackgostar.blogfa.com